Principper

Denne udgave er tænkt som et almindeligt dansk notering af projektets driftsprincipper.

Version 1.0

1. Økonomisk fordel, der er ansøgt om, men ingen fortjeneste.

Det er klart, at få en bedre bil er en økonomisk gevinst. Et centralt motivation er at få en elbil. Det er anderledes end fortjeneste.

2. De oplysninger, der produceres i dette projekt er gratis.

Nogen kunne formulere det bedre. Creative Commons og sådan …

Kommunikationen mellem kommercielle og samfund partnere er offentlige. Dette har selvfølgelig skal have at vide på forhånd til de partnere, ret til hemmeligholdelse af korrespondance betyder, at partnere "tilladelse er nødvendig. Medlemmerne af projektet forpligte sig til at offentliggøre deres kontakter til potentielle partnere.

det er ikke nødvendigt at indberette alle smule info eller indledende kontakt. Der er tale om generelle principper og anvendelse af almindelig sund fornuft er tilladt.

3. Deltagende og kommerciel drift

Deltagerne i projektet kan også fortsætte med at gøre profit, men denne funktion er indstillet på samme niveau med enhver anden leverandør af service eller et produkt.

Det er klart, at masse omstilling af elbiler vil være til gavn for dem, der producerer batterier, elektriske motorer og andre dele, importerer biler eller gør den faktiske konverteringsfrekvens arbejde. Det er også klart, at de mennesker, der allerede arbejder med disse eller lignende projekter er interesseret i projektet på grund af den årsag selv og muligheden for at tjene noget.

4. Gratis ideer

Ud over den elektriske biler og omdannelse aktivitet, et nyt marked for produkter og tjenester kan foråret op, og de ideer, der er født af den fælles drøftelser i projektet. Intet medlem af projektet har et monopol af idéer. Stadig kan enhver frit starte en operation, der søger fortjeneste baseret på deres egne eller andre folks ideer, eller ideer, der er født ved at arbejde sammen.

5. Projektpartnere

Projektet kan have noget kommercielt eller samfund partnere at bistå nå de mål for projektet.

6. Projektet har ingen ledere - alle er en "leder af bekymring"

Åbn driftsform har fremlagt sin kraft og dens lethed. Dem, der ønsker at gøre noget, kan gøre så meget, som de ønsker at gøre. Dem, der kan gøre, vil gøre de ting, de mener er vigtige for projektet. Tanker om at hver deltager kan sættes spørgsmålstegn ved, men hvis der er nogen, der gør noget dumt, pres på dem, vil være så vidt muligt undgås. De er gratis at gøre, hvad de laver, der er plads til flere forskellige løsninger, de bedste løsninger vil stige op i sigten af offentlige diskussioner.

Der findes ingen dumme spørgsmål, men der er ingen forpligtelse til at argumentere for alle beslutninger med alle, fordi alle er fri til at forfølge deres egne løsninger. Alle deltagere bruger den tid, de vil bruge til projektet.

Naturligvis samfund driftsform kræver normal god opførsel. Når disse normale gode manerer er nok, vi er ikke begrænset af såkaldte virksomhedspolitikker og selskabet regel bøger og vi vil have masser af tid og energi til at have det sjovt og slappe af med projektet. Når der ikke er nogen hierarkier vi kan chill og tage tingene, som de kommer.

7. Projektet er ikke en juridisk enhed

Projektet er ikke en juridisk enhed, så det er ikke muligt at underskrive kontrakter i navnet på projektet. Dette forhindrer ikke folk, der arbejder med projektet, til at forhandle kontrakten modeller mellem producenter og aftagere. Disse modeller er skabeloner, at producenter og købere bruger til gavn for dem begge.

For eksempel en samlet kontrakt skabelon kan forhandles med el-selskaberne, som giver gratis elektricitet til bilens køber og reklame klistermærker på købers bil for Electric Company. Ensartethed af kontrakten er til gavn for alle, og en sådan ensretning er bedst nås ved planlægning og forhandlinger.

Projekt eCars - Now! vil bringe elbiler til markedet: vi stiller spørgsmålet, som vil omdanne til reel efterspørgsel. Vi vil forbedre forsyningen yderligere og skabe markedet og de operationelle modeller, der er nødvendige for at købe en elbil. Uden, at projektet vil købe, sælge eller konvertere alle biler på alle (undtagen de prototyper).

8. Offentlige og ensartede ret til at købe

eCars - Now! vil ikke udelukke nogen fra at købe dele, en tjeneste eller komplette biler. Ingen vil få rabatter og ingen vil betale en højere pris. Hovedparten rabatter anvendes i projektet indkøbssystem men hovedparten rabatter er ikke tilladt i salget. Produktet og service priser er adskilt fra leveringen udgifter, som varierer efter område og levering mængder.

9. Igen eksklusive rettigheder eller aftaler,

En samlet kontrakt kan forhandles for eksempel med de elektriske virksomheder, som i eksemplet i kapitel 7 viser.

Resultaterne af forhandlingerne mellem projektet og partnerne er ikke bindende. De bindende kontrakter er foretaget mellem den private person, der køber den elektriske bil og producenterne af varer og tjenesteydelser.

Således fører til situationen, at enerettigheder og kontrakter at udelukke en tredjepart, er ikke muligt i projektet.

10. Projekt tidslinjen

Der er offentlige og bebudede mål i projektet: 500 konverterede biler, første leverancer inden udgangen af år 2008. Alligevel ingen bliver fyret, hvis målet ikke er opfyldt. Ingen mister deres bonus. Vi er naturligvis regnskabsmæssige flag elektriske køretøjer i mere generel forstand, hvilket betyder, at hvis vi ikke, det kunne have bredere konsekvenser for fremtiden for den elektriske biler. Hvis den forventede kvalitet vil ikke satse opfyldt, vil det være en skam, men ikke afslutningen af projektet. Ingen ville tage tilbage den investerede kapital, fordi der ikke er nogen (*)

(*) Dette skal omformuleres nu, Fortum har doneret € 30.000 for dette projekt.

11. Projektets målsætning

Det umiddelbare mål med projektet er at få billige elbiler for dem, der ønsker dem, ved at konvertere forbrændingsmotor (ICE) biler eller ved at tilføje elektricitet til et chassis af en ny bil, hvis nogle bilfabrikant ville gøre en sådan kontrakt med os.

Det parallelle mål med projektet er at gøre det muligt for koncernen ordrer af de nye elbiler (Th! Nk for eksempel).

Et yderligere mål med projektet er at sørge for elbiler det bedst mulige miljø i infrastruktur og økonomiske stimulanser.

Det langsigtede mål med projektet er at hurtigere ankomsten af industrielt fremstillede elbil ved at vise et eksempel, at den elektriske bil er mere konkurrencedygtige end ICE bil i mange områder.

Udvidet mål af projektet kan være a) at gøre projektet permanent b) udvidelse af konverteringer for nye bilmodeller og c) at sprede masse omstilling driften til andre lande. Projektet kan også sigte mod globale gruppe indkøb, hvis der er et tilstrækkeligt antal partnere og de logistiske og administrative problemer kan løses.

Jo dybere mål med projektet er at skære ned på udledningen af kuldioxid, nitrogenoxider og små partikler og lavere atmosfære ozon. Disse bruges dels til at kontrollere klimaændringer og for at forhindre hundredtusinder af tidlige dødsfald og respirationsudstyr orgel sygdomme.

Projektet kan også ses som en milepæl for forbrugerne drevet netværkssamarbejde, illustrator af den frie udveksling af oplysninger effektivitet (og det sjove af det!) Og som en del af de globale miljøproblemer bevægelighed.

12. Hemmelige masterplan

Masseproduktion af elbiler vil presse ICE powered løvblæsere ud af eksistensen! ;)

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License