Løsning på mange problemer

Elbiler bringe en løsning på trafikken emissionerne forårsager klimaændringerne. Samtidig er de også løse andre store problemer.

City forurening

Stor del af byen forureningen kommer fra udstødningsrør. Nastiest er microparticles at forårsage kræft og illnessess af respiratoriske organer. Der er ingen udstødningsrøret i elbil.

Miljøskader forårsaget af olie og benzin

Olie transporter forårsager miljømæssige katastrofer ofte rundt om i verden. Olie og benzin udslip fra biler breder sig overraskende mængder af giftige materialer til jord og grundvand. Elbil ikke bruge giftige brændstoffer.

Oliereserver er tørring op

Med de nuværende forbrug sats, rimelige priser oliereserver anslås at vare 20 til 40 år. Især Kinas og Indiens økonomiske vækst er accelererende forbrug og oliereserver kører hurtigere.

Oil krige

Oil har enorm effekt på den globale politik. Krige har været kæmpet tidligere Også fordi energireserver kører ud. Øjeblikket kontrol med olie (og andre fossile brændstoffer) står bag mange konflikter. Du er ikke deltager at skærpe konflikterne ved at køre en elbil.

Afhængighed af importeret energi

Så få mennesker forstår, at vi er helt afhængige af importeret olie. Hvis olien brønde ville tørre op, næsten al trafik skulle ophøre, og det betyder også at transportere varer og dagligvarer. Hvis vi hurtigt ville øge produktion af vedvarende energi (vandkraft, vind-, bioaffald-og solenergi) og producere "brændstof" til vores biler, olie dollars ville blive hjemme.

Vil du vide mere om synder af brændstof-baseret trafik?

Læse: Tamminen, Terry - Lives per gallon: the true cost of our oil addiction

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License