Super Ecocar

** Hybrid-, biobrændstof og brint biler ofte markedsføres som økologiske biler, men der er mange grunde til, at ren elbil er den mest miljøvenlige løsning .**

Hydrogen bil affald energi

hydrogencar.png

"A brint bil er en af de mindst effektive, de dyreste måder at reducere drivhusgasserne"
Joseph J. Romm, energy expert and book publisher ("The Hype about Hydrogen" among others)

Brint-og elbiler er meget ens: begge biler få deres motiv strøm fra en elektrisk motor. Den væsentligste forskel er energilagring. I en elbil energien opkræves direkte til bilens batterier, som derefter slippe kraften til motoren.

For en brint bil, brint produceres fra vand med elektrisk strøm. Så brint er drejet til elektricitet i en brændselscelle. Elektricitetsmarkedet derefter beføjelser motoren. I denne proces de fleste af de oprindelige energi er spildt, er det kun omkring 20% er til rådighed til brug.
Den elbil har tre gange bedre effektivitet end brint bil.

Hydrogen bilen er også langt fra et komplet produkt, eksperter taler om 20 år. Det er også meget dyre i forhold til el-bil, og som stadig er afhængig af distribution og prisudsving på en brændstof.

Yderligere oplysninger

Hybridbil er greenwash

bettah.png

Ordinære hybrider kun bruge fossile brændstoffer for at bevæge sig. Denne form af en bil ikke virkelig hjælper at sænke udledningen af drivhusgasser, især når de fleste af de hybrider er på klassen af store biler: braendstofforbrug er på samme niveau som med små biler.

Lang tid kæmpet har gjort de store bilfabrikanter for langsomt indrømme at tilføje en opladning socket for nogle af de kommende hybrid modeller. Det gør bilen en plug-in hybrid, der kan oplade batterierne lige fra en stikkontakt og med emissionsløse elektricitet, hvis det ønskes. En hybrid er stadig en hybrid: visse dele af ture køres med fossile eller biobrændstof.

Yderligere oplysninger om plug-in hybrider:

Biobrændstoffer er ineffektiv og etisk tvivlsomme

Fra klimaændringer synspunkt biobrændstoffer er neutrale på lang sigt: hvis biomasse levere brændstof er steget igen, carbondioxid går i en cirkel (fra marken til bil - fra bil til atmosfæren - fra athmosphere til
område).

Biobrændstoffer har en hel del hængende fra deres hals. De er hovedsagelig fremstillet af opdrættede planter, der kan tage plads fra fødevarer planter og forårsage fødevare-mangel og undernutrition i det producerende land. Goedningsvaerdi og maskine-støttede landbrug kan forårsage overraskende beløb emissioner og forurening.

Stigende efterspørgsel af biobrændstoffer skaber et behov for flere felter, ødelægger de tropiske skove for at gøre plads. Tropiske skove er mange gange mere værdifuld for økosystemet tham biobrændstoffer.

Brændstof motor ikke bliver mere effektive med biobrændstof motoren er spilder 60-75% af energien til varme.

Yderligere oplysninger om biobrændstoffer:

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License